Snillet spekulerar

En pisskvart.
Piss. Ok. Kvart. Ok.
Pisskvart? Kom igen!

Sockerkaka är gott, prinskorv är gott och kola är gott. Då måste det bli X-tra gott tillsammans! Ja, vad bra!
Eller?

Det är inte det att jag inte vet vad en pisskvart är. Jag är mer nyfiken på hur uttrycket uppenbarade sig. Hur kom det till?
Vem pissar i en kvart? Jag menar, enligt mina mått mätt är det ganska så lång kiss-stund. Eller är jag en snabbkissare?

Just nu är jag mättare än mättast. I matkoma. Trött och slut efter den här veckan så jag orkar inte ens gå in på wiki och kolla efter historian bakom detta uttryck. Men, när energin kommer tillbaka hoppas jag att jag minns denna undran och letar reda på ett svar som jag kan acceptera ;)

Det var nog allt just nu.

Over ’n out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0