Lunchar på bloggen


Eller bloggar på lunchen?
Ja, iallafall.
Det är vad jag gör.

Jag får INTE glömma att hämta ut mina böcker jag beställt, när jag åker hem från jobbet idag.
Det kommer bli spännande.
Har nästan glömt vilka jag beställt.
Återstår att se, kan man ju säga helt enkelt.
Biografier är det iallafall. Och en skönlitterär bok.
Jag ska lära mig en massa om Ozzy Osbourne, Kungen, han som satt fast uppe bland bergen i 127 timmar och några andra människor och deras öden.

Kul!

Jag fick låna en bok av min chef över semestern.
- Läser du mkt?
- Haha, mjaa, allt är ju relativt. Läsa, det kan jag!
- Fia, du gillar väl verkliga händelser?
- Ja, jo, ja det gör jag.


Jag kan säga att jag inte klarade av att läsa klart boken jag fick låna.
14 år till salu.
Fy! Det knyter sig i magen. Trodde jag skulle kräkas vid vissa tillfällen.
Som sagt, jag klarade inte av att läsa klart boken.
Det handlar om en ung tjej som börjar sälja sin kropp till pojkar och män i olika åldrar.

Läs den om ni klarar av det. För denna situation behöver uppmärksammas.
Det var inte första gången, och tyvärr inte den sista gången detta händer.
Hemskt!
Jag blir upprörd. Gråtfärdig. Stum.
Vad ska man göra?!?!

Hjälp dom.



bild från : http://wijk.se/Bilder/boktrave.jpg

Kommentarer
Postat av: Li

Jag har läst den & jag gillar den. Kanske fel att säga att man gillar en så hemsk bok, men den är bra! Bra att få komma djupare in i den hemska verkligheten som många lever i. / Li

2011-09-06 @ 22:55:14
URL: http://Wonderfuldarling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0