Utopi?

Jag vet att jag har sprudlat i denna blogg som hallonsoda på en sommardag.
Det handlar inte om någon form av påhitt.
Jag vet att det är svårt att vara på topp, uppåt, glad varje sekund av varje dag.
Eller, svårt. Nej. Omöjligt.
Men i och med att jag precis fått en ny roll på mitt jobb (som jag trivs så bra på och älskar) och dessutom fått bra credd från kollegor känner jag mig precis så. Som hallonsoda på en sommardag.
Jag förbehåller mig rätten att skifta i mitt humör. Man gör det. Det är tillåtet.
Det är inte förbjudet att ha en dålig dag, att bli irriterad, arg eller ledsen. Men (!), det handlar om hur man hanterar det. Det handlar också om hur man ser på sig själv & andra i en sådan situation.


För vissa är det bäst att gå iväg en stund. Få tänka av sig.
För vissa är det bäst att prata om det.
För vissa är det bäst att hålla det för sig själv.
För vissa fungerar all-of-the-above.
Vissa kanske bara behöver en kram eller klapp på axeln så känns det hela redan mkt bättre.


Lyssna då på dina känslor. Vad skulle sitta fint just då? Det är troligtvis det som fungerar bäst.


Jag kan säga att jag behöver gå iväg och vara själv en liten stund, sen behöver jag få prata och till sist behöver jag en kram.
Självfallet beror det på. Men om jag har en dålig dag, bara för att det är så ibland, och någon gör mig arg. Nej, då fungerar det inte. Då kan jag få kortslutning. Jag måste då gå iväg, lugna ner mig. Sen måste jag få klaga lite till någon utomstående och till sist behöver jag en liten kram. Då kan jag gå vidare.


Alla är vi olika. Och tur är väl det =)


On that note, gör jag nu kväll och natt.


Le inombords!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0