Oj!

Hej!
Jag har bloggat ibland. Sällan.
Har en blogg tillägnad mina vänner som inte är nära mig.
Där skriver jag när jag känner saknad och / eller en längtan.
- Ok, men vad ska du skriva här då?
- Här ska jag nu börja skriva om mig, min vardag, mitt liv och den vägen jag väljer för att nå mina mål.
Jag har alltid haft otroligt många och olika drömmar. En dröm jag minns så väl är att jag, när jag var liten, ville bli Cirkus Direktör. Anledningen till detta var att jag skulle få bära frack, med grönt foder, den där stora hatten men även få säga som bröderna Bronett brukade göra ; ..störssssta möjliga tyssstnad. Ok, nog med nostalgi. Jag kom av ämnet lite.
Vad jag vill, och länge velat, är att kunna se tillbaka och säga : Jag gjorde det! Jag klarade det!
Och nu talar jag inte om livet i allmänhet. För det hoppas jag innerligt att jag klarar ändå. Nej, jag menar min karriär och möjligheten att göra det som gör mig lycklig (och även få betalt för det).
Ibland har jag tänkt att vad man jobbar med inte är så viktigt utan att livet utanför är så mkt viktigare. Jag har ibland tänkt att man kan jobba med vad som helst så länge man trivs med sitt privatliv. Åh nej vad fel jag hade. Och jag är så otroligt glad jag att jag insett detta nu.
Jag jobbar med människor jag älskar, jag håller i detta nu på att skapa mig min egen framgång. Jag blev igår befordrad till Teamleader över Kundeservice. Jag är så stolt över mig själv!
Absolut är jobbet inte allt i livet. Men, det är en stor del av mitt liv då jag spenderar mestadels av min vakna tid på, just, jobbet. Att då inte vara bland människor jag gillar och uppskattar hade för mig varit förödande. Något som, troligtvis, hade varit mer förödande är om jag hade haft arbetsuppgifter jag inte klarade av eller var för trista och tråkiga. Nej, fy bubblan! Istället sitter jag med kollegor jag ser upp till, får ett utbyte utav, skrattar med och lär mig utav. Mina arbetsuppgifter har, från och med igår, förändrats och det ska bli otroligt spännande att se hur den här vägen ser ut!
Nu kör vi! ;)

Kommentarer
Postat av: Li

Yoy go girl;)

2011-07-11 @ 12:59:15
URL: http://wonderfuldarling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0