Snillet spekulerar

En sak har jag kommit överens med mig själv om.
Jag vill börja promenera på mornarna igen. Vilket jag ska =) 
Det ger mig så mkt. 
När jag har mkt att tänka på. Oavsett om det har med mitt jobb eller inte att göra. Har det en tendens att börja snurra runt i mitt huvud. Snurrar snabbt. Snabbt. Snurr. 
Det bästa, för mig, är då att ta på mig tänkar-skorna och ut på en promenad.
Om denna promenad dessutom blir promenerad på morgonen, har jag fått en sån skön start på dagen att det bara kan bli succé. 
Jo. Så är det. Just så.
Det som sker i mig då är befriande.
Tankarna, inte bara formuleras. De sorteras också. Vilket gör det hela snurret hanterbart och överskådligt.
Plus det faktum att det inte snurrar i samma skrämmande takt. Det snurrar istället i en skön, lyckorus-takt. 
Det i sig är skönt dessutom har jag lättare att få alla dessa tankar och idéer formulerade och då även genomförda. 
Nej okej. Nu ljög jag. 
Inte ALLA idéer. Då alla mina idéer inte direkt är perfekta ;)
En del idéer är sådana där som är till för att kastas. De är till för att skapa de som, faktiskt, är riktigt bra.
Man behöver dom. Strunt & trams idéerna.

Det var allt.
Just nu iallafall ;) 


Walk the walk and talk the talk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0