Inspiration & ordbajsande

Inspiration (av latin inspiro, inblåsa, väcka liv i), ett stimuli som sätter igång mental verksamhet. I talspråk har ordet felaktigt kommit att betyda motivation eller kreativitet (särskilt sådan som direkt är påverkad av någonting).

 

Ibland krävs det inte mkt.
Ibland krävs det inte lite. 
Ibland krävs det bara just - det där.

Ibland kommer det krypandes till dig. 
Ibland kommer det som en smäll.
Ibland kommer det i dina drömmar. 

Känslan som infinner sig är underbar. 
När den infinner sig är det av stor vikt att ta vara på den och njuta. 

Ja, det låter som om jag förväxlar inspiration med lycka.
Men - Jag blir lycklig när jag är inspirerad. 

Ibland vet jag precis vad som gör mig lycklig. Eller, det är ofta jag vet vad som gör mig lycklig.
Lycka för mig är när jag är med underbara människor som jag älskar och som älskar mig.
Styrkan och lyckan det ger är underbart.

Ja, jag har stått bland många vänner men fortfarande känt mig ensam. 
Ensamhet - solitude

Är välkommen när den är behövd.

Ensamhet - solitude
Är läskig när den bryter sig in.

Ibland behöver man bara ta ett djupt andetag, blunda, le, för att sen öppna ögonen.
Då ser man saker i ett nytt ljus. 


Hitta de små, eller stora saker, du ser fram emot så blir det vardagliga så mkt lättare ;)

 


bild från : http://hannakoskitalo.blogg.se/images/2011/inspiration_147503642.jpg

beskrivning av inspiration från : http://sv.wikipedia.org/wiki/Inspiration

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0